Skip to main content
Update

KPN Cloud: update naar 4.0.1.6826282 [Android]

  • 11 June 2024
  • 6 reacties
  • 648 keer bekeken

De KPN Cloud app voor Android toestellen heeft een update gekregen. In deze update zitten verschillende leuke nieuwe opties waar we jullie graag meer over vertellen

 

Wat zit er in?

De interface van de app is opnieuw ontworpen volgens de richtlijnen van het Material Design. Waardoor het ook makkelijker aanpasbaar wordt ook in de toekomst. De app heeft een nieuwe navigatiebalk gekregen aan de onderkant.

 

Nieuwe functies: scannen en uploaden & tekstnotities

 

We hebben enkele nieuwe functies toegevoegd. Deze zie je in het menu dat je krijgt als je rechtsonder op de groene + klikt. 

 

Scannen en Uploaden

Hiermee kun je een of meerdere foto's maken, en deze laten samenvoegen tot een pdf die dan wordt opgeslagen in de KPN Cloud. 

Als je deze optie aanklikt krijg je eerst een pop-up voor cameratoestemming. Deze is noodzakelijk als je deze functie wilt gebruiken. Je kunt kiezen voor eenmalig toestaan, of altijd tijdens gebruik van de app.

Hierna maak je je eerste foto, waarna je met een selectiekader een deel van de foto kunt uitkiezen om op te slaan. Deze foto vormt nu pagina 1 van je te maken pdf. Je kunt het hierbij laten, of op de groene + klikken voor een tweede foto, en zo verder.

Als je alle pagina's gemaakt hebt, klik je op het groene vinkje om de pdf te genereren en op te slaan in de Cloud.

 

Tekstnotitie aanmaken

Met deze optie maak je een tekstbestand waarin je jouw notitie kunt typen. Opslaan doe je rechtsboven.

Het bestand krijgt automatisch een naam gebaseerd op de huidige datum. Die naam kun je, bij het aanmaken, niet wijzigen. Dit kan nadat het document is opgeslagen door op de drie puntjes erachter te klikken en te kiezen voor Naam wijzigen.

 

Verder

Voor ondersteunde bestandstypen is een optie toegevoegd om ze in je browser te bekijken. Deze optie vind je onder de drie puntjes achter elk bestand.

Er was een probleem dat soms ontstond bij het openen van plaatjes. Dit hebben we verholpen.

 

Wanneer en hoe krijg ik deze update?

De update is sinds eind mei voor iedereen beschikbaar in de Google Play Store. Als je automatische updates aan hebt staan, dan heb je de update waarschijnlijk al.

 

Meer informatie of hulp nodig met KPN Cloud?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met de KPN Cloud Android App? Kijk of het opgelost wordt met een herstart van je toestel, of het herinstalleren van de app. Helpt dit niet? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Goed om te weten

De KPN Cloud app heeft geen vaste regelmaat waarin er updates komen. 

Zijn er wellicht ook plannen om deze functionaliteit aan te gaan bieden in de iOS variant van de app @Erik van KPN?


Zijn er wellicht ook plannen om deze functionaliteit aan te gaan bieden in de iOS variant van de app @Erik van KPN?

Ik doe even navraag, komen we op terug 🙂 .


Ik kan niet inloggen bij de nieuwe cloud. Paar keer geprobeerd maar zegt klopt niet imail 


 @Roy74 ik heb reactie van onze collega's, op dit moment zijn daar nog geen plannen voor omdat de apps daar te verschillend voor zijn.

@cornelis48, ik zie dat jij hier ook een topic voor aangemaakt hebt, zullen we daar even meedenken?


 @Roy74 ik heb reactie van onze collega's, op dit moment zijn daar nog geen plannen voor omdat de apps daar te verschillend voor zijn.

Kleine aanvulling hierop: de iOS app voor KPN Cloud is een die veel meer geïntegreerd is met het besturingssysteem. Het idee is dan dat je bestaande apps/systeemopties kiest om het werk te doen, en dan KPN Cloud aanwijst als standaard opslaglocatie i.p.v. iCloud. Dus dan zou je een aparte documentscanner gebruiken, en dan daarin aangeven dat het opgeslagen moet worden in je KPN Cloud.  De Android app is echt een op zichzelf staand ding. Waardoor deze functies wel in de app zelf zitten. Er zijn op het moment geen plannen om daar wijzigingen in aan te brengen.


Hallo @Erik van KPN dat is een uitstekende toevoeging. Ik heb gisteravond hier nog eens naar gekeken en het klopt wat je zegt. In de bestanden app in iOS zie je de KPN drive terug naast iCloud. Je kunt dus inderdaad gebruik maken van de OS handlers om gebruik te maken van de KPN cloud opslag.

Overigers wat het nog geen eenvoudig proces na installatie van de KPN app. Geen zeker niet meteen goed bij de installatie. Overigens had ik hetzelfde op de Mac en in iOS met de KPN veilig producten.

Over het algemeen is de Mac en iOS het ondergeschoven kindje zie ik vaak.